Виховна робота

1
Позакласний захід
«В гостях у світлофора Моргайка»

Діти щодня ви поспішаєте до школи, долаючи на своєму шляху такі перешкоди, як дорога, по якій рухаються автомобілі. Вони наші друзі і помічники, адже допомагають перевозити вантажі, доставляють продукти, меблі, будматеріали. Але дружба з автомобілями відбувається тільки тоді, коли ми, пішоходи, будемо поважати і дотримуватися грамоти доріг - правил дорожнього руху. Сьогодні ми з вами побудемо у гостях у Світлофора Моргайка.


 (вибігає Незнайко)
Велике місто – просто горе…
Я розгубився: «Ой!» і «Ай!».
Не знаю знаків світлофора,
Ледь не потрапив під трамвай.
Авто, автобуси, трамваї
Туди-сюди вправно снують.
Я впав у розпач і не знаю:
То де ж дорогу перетнуть?
Вчитель:  Незнайко, наші дітки вже трішки знайомі з правилам дорожнього руху, вони тобі допоможуть. А ось і наш помічник.

 (заходить Світлофор)
- Дозвольте відрекомендуватись. Я - світлофор Моргайко, який допомагає машинам і пішоходам виконувати правила дорожнього руху.
1. Горить червоний – стань і стій,
Машин, поглянь, несеться рій.
Закритий шлях до переходу,
Не метушись, бо зробиш шкоду.
2. Жовтий нас застерігає:
Готуйсь, зберись, часу немає,
Чекай сигналу перейти,
Будь уважними дуже ти.
3. Зелений каже: - Не барись,
З духом швидше ти зберись,
Переходь, часу не гай,
Бо чека тебе трамвай,
І машин чекає рій
Переходь мерщій, не стій.
Незнайко: Я все зрозумів. Я вже сам зможу перейти вулицю.
Світлофор
:  Ми це зараз перевіримо.
Червоне світло загориться –
Незнайко
: Я зразу мушу ( зупиниться)
Світлофор
: А жовте – значить…
Незнайко
: Приготуйся
Зелене – швидше я іду.
В.:  Незнайко, а ти не будеш поводити себе на вулиці так, як цей пішохід?
Пішохід
Неуважний пішохід не помітив перехід.
Він мерщий через дорогу –
І пошкодив собі ногу.
Швидко їхало авто,
Зачепило за пальто,
Потягло його щосили,
Пішохід враз втратив сили.
Впав невдаха під колеса,
Вмить змінилася адреса.
Не потрапив він до школи.
А відвезли на уколи.
Хто ж у тому, діти, винен,
Що він ледве не загинув?
Незнайко
:  Ні, я не буду себе так поводити на дорозі. Я буду дуже уважним.
Вчитель:  Діти, а зараз ми пограємо у гру, яка називається «Види транспорту»
1. Дім по вулиці повзе,
На роботу всіх везе.
Не на курячих ногах,
У гумових чобітках ( автобус)
2. Під землею, подивіться,
Незвичайна залізниця,
Сновигають поїзди:
Цей – туди, а той – сюди.
Ми до станції «Дніпро»
Йдемо з татом на … (метро)
3. Чудо-двірник перед нами
Величезними руками
За одну хвилинку згріб
На дорозі білий сніг. (снігозбиральна машина)

Світлофор. А зараз відгадайте мої загадки.
У мене око загорілось
І враз усі машини зупинились,
Бо колір цей весь рух заборонив.
Ви здогадалися який горів?
Діти (червоний)
Нарешті, засвітилось, друге око,
«Увага!» - колір цей сказав,
І бути обережним наказав.
(Жовтий).
Та ось і третє око засвітилось
І зразу все заворушилось
Відкритий шлях для тебе, і для мене,
Бо око засвітилось (зелене).
Світлофор - Дуже добре, друзі ви справились із завданням. Але крім цього, я зараз перевірю, чи надійно ви засвоїли сигнали світлофора. Моя гра називається «Світлофор». Коли я покажу вам зелений колір, ви тихенько починаєте тупати ногами, жовтий колір – плескаємо в долоні, червоний – тиша. Будьте уважними.
Вчитель:
1. Що за дивний перехід,
На тварину схожий,
Береже людей від бід.
Йде ним перехожий. (показати малюнок)
2. Хто стоїть на мостовій
І лиш руку занесе –
Всі навколо знають: «Стій!» -
Підкоряє собі він все.
(малюнок регулювальника)

Діти, поки ви знаходитесь у класі, ви є учнями, а коли йдете по дорозі, то в цьому випадку називаєтеся (всі:) пішоходами.

Вчитель : Ті люди, які їдуть у транспорті називаються … «пасажирами».
Діти:
1. Юні пасажири
Слухайте пораду,
Не обходьте транспорт
Спереду чи ззаду.
2. І щоб не потрапить у лиху пригоду,
Перейдіть по тротуару
Аж до переходу.
3. - Вийшла тітонька з під'їзду,
У руках важкі валізи,
І мерщій через дорогу,
Під акації розлогі.
- Хто так робить?
Що за жарти?
Треба тітоньці за парту.
Незалежно від погоди
Йти не можна пішоходам
Далі он, хіба не видно,
Є “Доріжка пішохідна”.
4. -І проспекти і бульвари
Всі шумливі, в наші дні
Ти іди по тротуару
Лиш по правій стороні.
1. Як заходиш у автобус
Краще уперед пройти
Не крутись, це заважай,
Стій спокійно, чи сиди.
2. Їхать зайцем,
Знайте всі, - заборонено
А бабусі дати місце
Це дозволено.
3. Поради наші ви завчіть,
А їх не так багато.
Вони для вас не мов ключі
На наше мудре свято .
4. В дорогу взяти не забудь
Ключів чарівних в'язку
У навчанні старанним будь
Знайдеш цікаву казку.

1. Ця книга дасть тобі знання ( показати книгу)
Про правила дорожні
Тож пам'ятай про них щодня
Їх має знати кожний.
Світлофор і Незнайко:
 Ось ми і ввели навіки
В школі правила безпеки.
Згадуючи інструктаж,
Застосовуй досвід наш.
Разом ми бажаєм щастя й долі,
Успіхів у рідній школі!






                                         2
Сценарій свята Хеллоуїна для дітей

Для прикраси кімнати:
Павутина, сплетена з мотузок Повітряні кульки з намальованими на них пиками "нечистої сили" Іграшкові скелети, павуки, змійки і тому подібне Взагалі підходить все, що підкаже фантазія батьків та дітей, але "ведьминськой" тематики.

Прибуття гостей
Заздалегідь потрібно приготувати "візитні картки", на яких написані ролі, скласти їх у великий капелюх або корзину.
Кожен прибулий гість, не дивлячись витягує "візитку", визначальну його роль на вечір. Увійшовши до кімнати, він перетворюється на бісика або відьмочку. Коли всі зберуться


Ведучий: Дорогі біси-відьми, ми всі злетілися на нашу Лису гору привітати один одного з нашим святом. Давайте на його честь прокричимо всі разом нашим чертянско-ведьминским криком

Після крику Ведучий починає знайомитися з гостями, ставить їм смішні питання, заготовлені заздалегідь.


Відьмі-Міс Лиса гора: Я знаю, що ти любиш все наймодніше, найкрутіше. А якої марки твоє нове помело?

Відьмі, що відбирає солодощі у дітей: А у кого краще відбирати солодощі - у дівчаток або у хлопчиків?

Відьмі, що лякає дітей уві сні: А яка пугалка у тебе найстрашніша?

Відьмі-любительці тварин: Як звуть твого улюбленого домашнього павука?

Чортику-дрібному капосникові: Чим відрізняється велика капость від дрібної? Одному з'їсти святковий торт - це велика або дрібна капость?

Бісику-хвалькові: (дуже швидко) ти найкрасивіший? Найрозумніший? Найсміливіший? Самий хвалькуватий?"
Відповіді дітей можуть бути найнесподіванішими, можна не обмежуватися одним запитанням, а підхопити тему. Виходить дуже смішно. Під час інтерв'ю Тиква весь час намагається влізти в розмову, перебити, відповісти замість дітей.
Баба-Яга відмахується від неї: "Відстань, Тиква, помовч, не заважай". Тиква ображається, бурмотить собі під ніс: "Гаразд-гаразд, ви мене ще дізнаєтеся!" і тому подібне.

Після того, як всі "перезнайомилися"

Баба-Яга: Ну а зараз ми з моєю дочкой-ведьмочкой (сином-бісиком) хочемо подарувати вам подаруночки за те, що ви прийшли до нас в гості. Шукає мішок з подарунками, але не знаходить його. Тиква потихеньку виходить з кімнати.


Ведучий: Це, напевно,Тиква вкрала мішок! Уперед, на пошуки!
Усі біжать шукати мішок з подарунками. Тиква бродить по кімнаті та єхидствує. Але вона повинна уважно стежити за тим, щоб мішок, коли буде знайдений, не потрапив до рук відьмочок і бісиків, а залишився у неї.

Тиква: Ви мене проганяли, ви не давали мені говорити, тепер я дістану всі ваші подаруночки!
Нарешті, після домовленостей, погоджується віддати подарунки після того, як діти виконають її завдання:

Відповіді на запитання:
·        Як називається цей день в Центральній Америці? (День всіх покійних).
·        Що прийнято дарувати дітям, що приходять в будинок, на це свято? (Цукерки).
·        Коли святкується Хеллоуїн в Канаді та США? (У ніч на 1 листопада).
·        Друга назва свята в цих країнах? (День усіх святих).
·        Який сезон починався в цей день у стародавніх кельтів? (Зима).
·        Який символ має свято? (Гарбуз).
·        З чим пов'язана традиція вбиратися в цей день в незвичайні костюми? (Відлякування злих духів).
·        У якому місці Франції проводяться грандіозні карнавали, присвячені святу? (В Діснейленді).
·        Як називається цей день в Китаї? (День поминання предків).
·        Які кольори є головними в це свято? (Оранжевий, червоний і чорний).
Завдання:
• відкусити шматок від яблука, яке  лежить у глибокій мисці у воді, не тримаючи його руками 
• намалювати портрет Тикви по пам'яті, із зав'язаними очима 
• дивлячись на себе в дзеркало, сказати п'ять разів "Який я красивий!" з різними інтонаціями і жодного разу не посміхнувшись 
• вгадати мотив пісні, яку заспіває Тиква, спеціально фальшививши 
• швидко-швидко (або як вийде) сказати складну скоромовку три рази:
 «На возі коза, під возом лоза» 
Коли всі завдання виконані, Тиква віддає подарунки, а Ведучий запрошує всіх до столу.



Гра: Відьма запрошує для участі в Хеллоуїнській грі дві команди по 3-4 людини і проводять гру "Мумія": треба обмотати одного з членів команди рулоном туалетного паперу, зробивши з нього мумію. Перемагає той, хто зробив це швидше і акуратніше.


Гра: Ведучі проводять гру "Море кохання". Вони показують і розкладають "острова" (аркуші паперу), число "островів" дорівнює числу граючих пар. Включається музика. Поки музика звучить, всі гравці "плавають" в "морі любові", не заходячи на острови. Як тільки музика різко вимикається, пари повинні миттєво встрибувати "на острови". Виходить так, що на одному острові виявляється по два гравці. Острівці кохання вирізані такого розміру, щоб на них могли поміститися тільки дві ступні. Тому пари стоять майже впритул один до одного, кожен на одній нозі, тримаючись один за одного. Той, хто не зможе втриматися на острові і впаде в "море", буде "морем поглинений", тобто, вибуває з гри (і забирає з собою острів). Гра триває. Островів стає на один менше, значить знову хтось не втримається і впаде в море. Останній парі, що залишилася вручається приз (сувенір).













Тема беседы: «Вежливый слушатель».
1 класс
Цели:
развивать навеки общения;воспитывать хорошие манеры.
Мы можем беседовать со своим приятелем, можем беседовать в кругу друзей. Что в беседе главное? Какие правила беседы мы должны соблюдать?
 В процессе беседы мы делимся новостями, рассказываем о чувствах и переживаниях, узнаём мнения своих собеседников. Что же главное в беседе? Может быть, главное- умение вести беседу? Да, очень важно быть хорошим рассказчиком. Но не менее важно быть хорошим слушателем. Настоящий друг может всегда вас выслушать. Станьте таким другом. Не спешите говорить только о себе. Выслушивайте своего товарища, задавайте ему вопросы. Научитесь слушать- вас станут уважать: какой хороший собеседник!  Старайтесь помнить то, что вам рассказали. При встрече с приятелем не просто спросите, как дела, а вспомните, что ваш друг рассказал прошлый раз, на что пожаловался, чем поделился с вами. Сейчас мы в этом и поупражняемся.
Ситуация 1.
Одному из группы детей предлагается рассказать что-то интересное. Например, о своём щенке, котёнке, о том, как провёл каникулы. Остальным участникам разыгрываемой ситуации предлагается задать вопросы говорящему, т е поддержать беседу. Например, а чем ты кормишь своего котёнка? Во что он любит играть? Где он спит?
Ситуация 2.
Катя перед расставанием рассказывает своей подруге Оле, что она очень волнуется за свою бабушку, которая заболела и попала в больницу. Представьте, что прошло три дня. Девочки встретились вновь.
О чём должна спросить Оля при встрече с Катей?
Да, конечно, настоящая подруга при встрече обязательно поинтересуется , как здоровье бабушки.
Одно из правил беседы- помнить о том, что тебе рассказали.
Сейчас мы проверим, насколько хорошо вы помните, что говорит ваш товарищ.
Одному из учащихся даётся текст, в котором, например, содержится объявление о предстоящем походе в театр. Пятеро учащихся выходят из класса. В это время учащийся, получивший текст, проговаривает его всем учащимся, оставшимся в классе.
«Ребята, через неделю в Театре юного зрителя будет премьера спектакля «Не хочу быть собакой». Билет будет стоить 100 рублей. Мы должны выйти из школы в 14 часов. Встречаемся в половине первого у школы. Можно к театру подойти вместе с родителями.
После прослушивания этого текста в класс приглашается один из учеников, стоящих за дверью. Один из учащихся, слушавший текст, передаёт его содержание вошедшему. Следующий шаг: этот ученик передаёт услышанное следующему ученику, стоящему за дверью. Так цепочкой содержание передаётся всем учащимся, стоящим за дверью. Последний повторяет услышанное, и все сверяют его с первоначальным текстом. Это позволяет детям наглядно увидеть, как часто бывает, что не все слышим, когда слушаем.
Есть несколько правил хорошего собеседника:
Если к вам обратились, а вы в это время заняты, оставьте все дела и посмотрите на собеседника, выразите свою готовность участвовать в разговоре.
Слушайте внимательно и до конца.
Если в вашем разговоре участвуют несколько человек, не реагируйте на речь, которая обращена не к вам.
Насмешничают или обзывают других? Переведите разговор на другую тему.
Старайтесь слушать собеседника внимательно и участливо, чтобы у него не было ощущения, что вы с ним говорите.
Вывод.
Ты живёшь среди людей. Не забывай, что каждый твой поступок, каждое твоё желание отражается на окружающих. Проверяй свои поступки вопросом к самому себе: не делаешь ли ты зла, не доставляешь ли неудобства людям? Делай всё так, чтобы окружающим тебя людям было хорошо.
Взаимопонимание- это согласие, т е общие или близкие взгляды на жизнь, на отдельные ситуации, поступки.
Взаимопонимание проявляется т в умении не создавать конфликтов при общении.
Взаимопонимание связано с умением думать, перед тем как что-то сделать и сказать.





Немає коментарів:

Дописати коментар